Mitarbeiter/-in HR / Associate HR Payroll and Reporting (m/w/div)

Vertragsform: ZEITARBEIT MIT ÜBERNAHME

Aufgaben

  • Erstellung und Bearbeitung der Personalabrechnungen
  • Vertraut mit dem Thema Datenschutz
  • Erstellung, Generierung und Verteilung der Berichte und Dashboards
  • Aufbereitung der Daten zur Personalkostenplanung und zum Prognoseprozess
  • HR Reporting KPIs
  • Erstellung und Steuerung allgemeiner Gehaltsanpassungen, individueller Anpassungen, Leistungsänderungen, Abwesenheiten, Urlaub, usw.
  • Zeitdatenerfassung, -pflege und -überwachung
  • Umsetzung aller Altersversorgungssysteme und sonstiger Arbeitgeberleistungen

 

Your tasks

  • Ensures delivery of transactional HR Payroll and Reporting services
  • Contributes to successful collaboration within HR Payroll and Reporting with transactional knowledge
  • Close involvement in the implementation of end-to-end processes
  • Adheres to rules, guidelines and procedures within the functional sub-area
  • Proactively identifies service delivery issues and takes appropriate action, undertakes performance improvement initiatives and use of best practice
  • Responsible for preparing and processing on-cycle payrolls
  • Responsible for the preparation and processing of off-cycle payrolls including severance packages
  • Responds to enquiries regarding payroll processing
  • Manages confidential information and provides tax and social insurance data to government authorities
  • Executes processes in accordance with local legislation and company policies
  • Operationalizes HR reporting KPI’s
  • Prepares and controls figures regarding mass salary increases, individual increases, benefit changes, absences, leaves and other relevant data
  • Implements all pension schemes and other benefits

 

Qualifikation

  • Erfahrung im Bereich Entgeltabrechnungen
  • Fließende Englischkenntnisse (schriftlich und mündlich)
  • Erfahrung mit globalen Gehaltsabrechnungs- und Berichtssystemen
  • Erfahrung mit Lohnsteuer- und Sozialversicherungssystemen
  • Kommunikationsfähigkeiten
  • Kundenorientierung
  • Präzise und verlässlich
  • Bereitschaft zur Zusammen- und Teamarbeit

Your qualifications

  • Preferably academic degree
  • Preferably experience in the field of payroll management
  • Fluent in English (written and spoken)
  • Experience with global payroll and reporting systems
  • Experience with employment tax and social security systems
  • Communication skills
  • Analytical skills
  • Accurate and reliable
  • Cooperative and team-working mindset

 

Wir freuen uns auf Ihre Unterlagen!

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Anzeige Details

  • Datum3. August 2018
  • ID20134552
  • KatBüro / Verwaltung
  • LandDE
  • OrtBerlin
  • FirmaALLPOWER Personalprofis GmbH
  • Zeitraumab sofort
  • AnstellungVollzeit
  • VertragZEITARBEIT MIT ÜBERNAHME
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